El director del metro carrega contra la T-Mobilitat: "Està molt mal planificada"
Ramon Bacardí assegura que és "un projecte d'R+D molt agosarat" però que, tanmateix, no acabarà oferint les millors prestacions
Notícies relacionades
La T-Mobilitat rep crítiques des de les seves entranyes. El projecte estrella que té com a missió revolucionar el transport públic metropolità i català no convenç ni entre els seus propis impulsors. Aquest dijous, el director del Metro de Barcelona, Ramon Bacardí, ha carregat contra la T-Mobilitat per estar "molt mal planificada". Raons no li falten. El projecte porta anys de retard. S'implementarà a partir de 2021, tot i que de manera escalonada i encara amb serrells per resoldre.
Bacardí ha disparat contra la T-Mobilitat en una entrevista al web corporatiu de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Cal recordar que el projecte el dirigeix l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), un consorci interadministratiu on la Generalitat té la majoria (51%). "La T-Mobilitat és un projecte d'R+D molt agosarat i, sota el meu punt de vista, molt mal planificat. De fet, quan vaig entrar a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) el primer que vaig fer va ser replanificar-lo, ja que posar d'acord més de 70 operadors i diferents administracions no és fàcil."
CRÍTIQUES A L'EMPRESA ADJUDICATÀRIA
Però les crítiques no han anat només contra les administracions. El directiu de TMB també ha repartit contra l'empresa adjudicatària SOC Mobilitat --una unió temporal d'empreses (UTE) formada per CaixaBank, Indra, Fujitsu i Moventia--. Segons ell, aquestes empreses "no han estat a l'alçada" i han retardat la seva posada en marxa.
També creu que el projecte no acabi sent tan tecnològicament revolucionari com s'esperava: "El que ens trobem és que la tecnologia ha avançat molt més ràpid que el projecte i em temo que la seva posada en servei no acabi oferint les millors prestacions", ha dit.
Tot i així, Bacardí confia que l'any vinent "es comencin a posar en servei alguns títols i funcionalitats", tal com va prometre l'ATM, i l'any 2022 "es finalitzi tot el desenvolupament a l'àrea del servei actual de les diferents corones". Segons ell, les instal·lacions estan preparades per a això, tant a la xarxa de metro com a la d'autobús.