Barcelona elaborarà un pla per millorar els equipaments esportius de la ciutat
Junts arrenca el compromís municipal per facilitar un increment de la inversió en matèria esportiva que permeti una actualització de les instal·lacions de la capital catalana i més recursos per a clubs i entitats
Altres informacions: L'Ajuntament de Barcelona posa en marxa la instal·lació de la gespa natural al Narcís Sala: inversió d'1,8 milions d'euros
Notícies relacionades
El ple municipal de Barcelona ha aprovat per unanimitat una proposició de Junts per a l'elaboració i presentació d'un pla municipal que faciliti la millora dels equipaments esportius de la ciutat i els recursos per a clubs i entitats.
El líder de Junts a Barcelona, Jordi Martí Galbis, ha explicat que “els clubs demanen instal·lacions segures i més hores d'entrenament”, i ha reclamat “una planificació més ambiciosa dels equipaments” de la ciutat.
L'edil ha assenyalat la necessitat que els grans esdeveniments esportius deixin un “llegat” a Barcelona, i ha assenyalat que aquesta situació no s'ha donat amb el Tour de França ni amb la Copa Amèrica de Vela.
Pràctica esportiva habitual
Jordi Rabassa, regidor de BComú, ha apuntat que “cal un canvi de mirada en les polítiques esportives per incorporar l'esport en la pràctica habitual dels barcelonins”.
El regidor republicà Jordi Castellana ha afirmat que “l'esport és essencial a la ciutat”, així com que exerceix com a “motor d'activitat econòmica” de Barcelona.
Tot i que ha defensat la celebració de “grans esdeveniments” a la ciutat, Castellana ha lamentat que aquestes celebracions provoquin la “desaparició de la riquesa esportiva que té la ciutat”.
Manca d'inversió i execució
Víctor Martí, regidor del PP, ha destacat que “Barcelona té un problema de manca d'inversió i execució”. “Els clubs i els esportistes esperen saber què s'ha fet fins ara, què falta per fer i quan es farà”, ha afirmat.
El regidor popular ha afegit que “Barcelona no ha d'escollir entre grans competicions i esport base”, ja que compta amb capacitat per compatibilitzar-ho tot.
Liberto Senderos, edil de Vox, ha remarcat que “Barcelona té prou plans” esportius, però “cal executar-los”.
"Millor moment de l'esport a la ciutat"
El regidor d'Esports, David Escudé, ha assegurat que "els grans esdeveniments són compatibles amb el treball als barris, clubs, entitats i equipaments municipals", i ha afirmat que Barcelona està "en el millor moment esportiu de la seva història".