Publicada
Actualitzada

El ple municipal de Barcelona ha aprovat una proposició del PP per dotar la Guàrdia Urbana de pistoles tàser.

El text, transaccionat amb el govern municipal i amb el suport també de Junts, preveu la presentació d'un nou reglament treballat amb els sindicats en un termini màxim d'un mes, així com publicar la licitació de l'adquisició de 150 dispositius en un màxim de tres mesos, amb la finalitat que els primers estiguin operatius abans d'acabar l'any.

Aquestes armes es distribuiran a tots els districtes i torns de servei, prioritzant les unitats territorials, els comandaments operatius, els serveis nocturns, la UREP i les patrulles que intervinguin habitualment en situacions d'alt risc.

"Necessaris i útils"

Daniel Sirera, líder del PP a Barcelona, ha qualificat de "necessaris i útils" aquests dispositius, i ha assegurat que "Barcelona no pot continuar ajornant un debat que afecta la seguretat dels veïns i els agents".

El líder del PP a Barcelona, Daniel Sirera, mostra la reproducció d'una tàser al ple municipal PP

L'edil, que ha recordat actuacions recents en què els agents no han pogut comptar amb aquesta arma per garantir la seva seguretat, ha assenyalat que "entre la defensa extensible i l'arma de foc hi ha d'haver defenses intermèdies", un paper que compleixen les pistoles tàser.

"Prevenir riscos"

El tinent d'alcalde de Seguretat, Albert Batlle, ha coincidit amb Sirera en la importància que els agents de la policia barcelonina comptin amb aquest recurs, que permet "prevenir riscos i evitar danys".

L'edil socialista ha assegurat que hi haurà un "reglament amb millores perquè sigui el més avançat de tot l'Estat", i ha garantit que l'Executiu local serà "rigorós amb els terminis".

"Hem perdut un any"

El líder de Junts a Barcelona, Jordi Martí Galbis, ha recordat que el seu partit ha defensat des de "fa molt de temps l'adquisició i l'ús de tàsers".

El regidor ha criticat que el govern municipal hagi tret aquesta qüestió del calaix després d'unes "imatges terrorífiques als mitjans d'un policia intentant escapar d'una agressió" per part d'una persona armada.

L'edil ha lamentat que s'hagi "perdut un any" per la manca de diàleg amb els sindicats, justificació que va donar Junts l'any passat per votar en contra del reglament d'ús d'aquests dispositius.

BComú i ERC, en contra

Marc Serra, regidor de BComú, ha lamentat que no s'hagin tingut en compte les seves peticions sobre l'ús d'aquestes armes, com ara "limitar el nombre de descàrregues o no utilitzar-les en manifestacions", mentre que Jordi Coronas (ERC) ha afirmat que és una "mala decisió política prendre decisions sobre fets aïllats".

Per contra, Gonzalo de Oro (Vox) ha apuntat que el seu partit "ja va proposar donar recursos a la Urbana, incloent-hi la dotació de tàsers", i ha afirmat que aquests dispositius "són la distància de seguretat que salva vides".