La tensió pels desallotjaments a la Mina obliga Sant Adrià a blindar el seu ple i celebrar-lo en línia
Mossos d'Esquadra i Guàrdia Urbana han recomanat el format virtual per a la sessió del proper dilluns per evitar nous aldarulls
Relacionat: Sant Adrià de Besòs continua amb el desallotjament de quatre nous pisos ocupats de la Mina
Notícies relacionades
La tensió social derivada dels recents desallotjaments al barri de la Mina ha alterat el normal funcionament institucional de Sant Adrià de Besòs.
L'Ajuntament ha anunciat que el ple ordinari del mes de juny, programat per al proper dilluns 29, es durà a terme de manera exclusivament telemàtica per motius de seguretat.
Blindatge policial preventiu
Segons han confirmat fonts municipals, la decisió de traslladar el debat polític a les pantalles i tancar l'accés presencial s'ha pres per indicació expressa dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana. L'objectiu dels cossos policials és "garantir la seguretat i el normal desenvolupament" de la sessió, prevenint que el consistori torni a ser escenari de protestes.
🚨 Un grup de turistes s'ha encarat amb veïns de la Mina durant una protesta contra un desnonament al barri.
— Metrópoli Barcelona (@BCNmetropoli) June 26, 2026
👥 Tres joves han interromput la concentració dels manifestants i els Mossos d'Esquadra han intervingut per separar les parts.
📹 @davidangelagam pic.twitter.com/CuCORjQ26U
El precedent més immediat va tenir lloc fa tot just quinze dies. Durant la celebració d'un ple extraordinari, un grup de veïns recentment desallotjats va irrompre a la sala i va començar a cridar, obligant a paralitzar el transcurs de la sessió.
L'origen d'aquest clima de crispació es troba en els recents operatius executats als pisos dels Blocs de la Rambla de la Mina. Aquests immobles, que han estat ocupats durant anys, estan sent buidats per ordre judicial.
La recuperació d'aquests habitatges és una peça fonamental del pla de transformació del barri, ja que s'han de destinar al reallotjament de les famílies que actualment viuen al degradat bloc Venus, l'enderroc definitiu del qual està fixat per a l'any 2028.
Un solar del barri de la Mina on s'edificaran habitatges en un futur Barcelona
El PP denuncia un "fracàs absolut" en la gestió
La mesura preventiva adoptada per l'Ajuntament ha encès les crítiques de l'oposició.
El Partit Popular ha emès un comunicat carregant durament contra el govern local, encapçalat per la socialista Filo Cañete, a qui acusen d'"incapacitat" per mantenir l'ordre.
Irene Pardo, portaveu del grup municipal del PP a Sant Adrià, ha qualificat la decisió de celebrar el ple virtualment com una "situació sense precedents i d'una enorme gravetat institucional".
Segons Pardo, "que el mateix govern municipal reconegui que no pot garantir la seguretat per celebrar un ple a la casa de tots els veïns evidencia el fracàs absolut de la seva gestió".
"Si l'ajuntament i la Generalitat no són capaços de garantir el desenvolupament d'una sessió plenària a l'edifici consistorial, com garantiran la seguretat dels veïns de Sant Adrià de Besòs?", ha afegit la portaveu popular.