Solares de La Mina
Gran Barcelona

Sant Adrià de Besòs continua amb el desallotjament de quatre nous pisos ocupats de La Mina

Els veïns han aconseguit, en paral·lel, reocupar dos dels tres pisos que la policia va buidar la setmana passada

Relacionat: Sant Adrià inicia el desallotjament dels pisos ocupats de La Mina amb un ampli desplegament policial

Llegir en Català
Publicada

Els desallotjaments a Sant Adrià de Besòs continuen aquest dilluns, 22 de juny. El Consorci de La Mina ha executat una nova desocupació de quatre nous pisos mentre que, en paral·lel, un grup de veïns ha tornat a reocupar dos dels tres alliberats la setmana passada.

Aquesta actuació s'emmarca en el projecte de transformació d'aquest barri limítrof amb Barcelona que passa per recuperar habitatges dels Blocs de la Rambla per destinar-los a veïns del bloc Venus.

Segons fonts coneixedores de l'operatiu, veïns que havien estat desallotjats la setmana passada de tres pisos, han aconseguit entrar de nou en dos d'ells malgrat el desplegament policial al barri.

Agents de l'ARRO dels mossos a La Mina durant un operatiu

Agents de l'ARRO dels mossos a La Mina durant un operatiu LUIS MIGUEL AÑÓN

Enderroc el 2028

Els immobles que el Consorci de La Mina preveu desocupar han de servir per reallotjar els veïns del bloc Venus, que està previst que s'enderroqui el 2028 com una de les diverses actuacions previstes en el projecte de rehabilitació del barri.

Les famílies que han tornat a entrar als pisos desallotjats, entre les quals hi ha nens, denuncien que no tenen alternatives d'habitatge a aquests pisos.