Trabajadores del Sincrotrón Alba
Gran Barcelona

Els treballadors del Sincrotró ALBA denuncien salaris bloquejats i desigualtats internes

El comitè d'empresa alerta que s'ha produït una pèrdua de competitivitat a la plantilla, incapaç de retenir talent o atreure perfils especialitzats

Relacionat: Govern i Generalitat segellen una inversió històrica per situar el Sincrotró ALBA a l'elit científica

Llegir en Català
Publicada

Notícies relacionades

El Comitè d'Empresa del Sincrotró ALBA ha alçat la veu davant la contradicció que aguanten els treballadors de les instal·lacions científiques: mentre el centre rebrà 1.000 milions d'euros per transformar la infraestructura en una de quarta generació amb el projecte ALBA II, la plantilla pateix un bloqueig salarial i manca de promoció professional, a més de desigualtats internes.

En un comunicat, els treballadors han denunciat que també pateixen una pèrdua de competitivitat que dificulta retenir i atreure talent.

"El centre necessita perfils científics, tècnics i d'enginyeria altament especialitzats", han expressat.

Proposta normativa

Representants d'ERC, CUP, Junts, PSC i PP es van reunir el passat 19 de juny amb el Comitè d'Empresa i van accedir a treballar en una proposta per tramitar una modificació de la normativa estatal que reconegui la singularitat de les Infraestructures Científiques i Tècniques Singulars (ICTS) i que permeti la flexibilitat salarial.

La trobada donava continuïtat a la mantinguda el passat mes de desembre al Parlament, on el Comitè ja va traslladar la situació de la plantilla i la necessitat de cercar sortides polítiques i institucionals.

Treballadors del Sincrotró Alba

Treballadors del Sincrotró Alba Comitè d'Empresa del Sincrotró Alba

“El Sincrotró ALBA no pot presentar-se com una infraestructura científica d'excel·lència mentre manté bloquejada la plantilla que sosté el seu funcionament diari. No hi ha ciència d'excel·lència sense condicions laborals dignes, transparents i justes”, ha assenyalat el Comitè.