Recibimiento de la afición del Sabadell
Gran Barcelona

El porter del CE Sabadell es disculpa després d''incitar' insults a Pedro Sánchez durant la celebració de l'ascens

Diego Fuoli atribueix els fets a "una gracieta sense maldat, producte de l'eufòria del moment" que "s'ha fet una bola gegant"

Relacionada: El CE Sabadell torna al futbol professional després de golejar el Zamora en una Nova Creu Alta a vessar (4-0)

Llegir en Català
Publicada

Notícies relacionades

La celebració de l'ascens del Centre d'Esports Sabadell a Segona Divisió ha quedat marcada per la polèmica després que el seu porter, Diego Fuoli, hagi demanat disculpes públicament per animar els aficionats a corejar insults contra el president del Govern, Pedro Sánchez.

El porter ha publicat un comunicat a les seves xarxes socials en què lamenta el que ha passat i reconeix que les seves paraules van ser una "tonteria" pronunciada enmig de l'eufòria pel retorn del conjunt arlequinat al futbol professional, cinc anys després del seu descens.

La polèmica, durant l'acte a l'Ajuntament

Els fets van tenir lloc dissabte durant la celebració institucional organitzada després de l'ascens del Sabadell a LaLiga Hypermotion. Després de la tradicional rua per la ciutat, jugadors i cos tècnic van ser rebuts a l'Ajuntament per l'alcaldessa de la ciutat, Marta Farrés.

Posteriorment, la plantilla va sortir al balcó consistorial per adreçar-se als aficionats congregats a la plaça de Sant Roc. Va ser aleshores quan Fuoli va pronunciar una frase que va provocar la reacció d'una part del públic: "Diré una expressió i vosaltres responeu el que us surti: Pedro Sánchez...". Diversos assistents van respondre amb insults dirigits al cap de l'Executiu, generant una controvèrsia que ràpidament es va traslladar a les xarxes socials.

"Una gracieta que s'ha fet gegant"

Davant la repercussió del que ha passat, el porter ha assegurat que es tractava d'una broma feta en un context de celebració i ha demanat disculpes tant al club com als seus companys per haver enterbolit un moment històric per a l'entitat.

Invasió del terreny de joc de la Nova Creu Alta

Invasió del terreny de joc de la Nova Creu Alta Gala Espín

Segons ha explicat, la intervenció va ser fruit de l'emoció acumulada durant els darrers dies i mai va pretendre generar una polèmica d'aquestes dimensions.

El Sabadell es desmarca dels insults

Per la seva banda, el club també ha emès un comunicat per mostrar el seu rebuig al que va passar durant l'acte institucional. L'entitat ha lamentat les expressions dirigides contra el president del Govern i ha subratllat que no representen els valors del Sabadell ni el caràcter "plural i obert" que defensa la institució.

Així mateix, el club ha recordat que una celebració esportiva no hauria de veure's enterbolida per manifestacions de caràcter polític i ha insistit que l'eufòria del moment no pot justificar comportaments allunyats del respecte i la convivència que han de presidir qualsevol acte públic.