Publicada

Barcelona guanyarà un nou pulmó verd. L'Ajuntament ha donat el seu vistiplau a la creació d'un espai naturalitzat que se situarà sobre una infraestructura hidràulica del segle XIV.

La coberta del dipòsit del Rei Martí, ubicat a Sant Gervasi-La Bonanova, serà un nou espai verd que facilitarà una millora en la mobilitat a peu mitjançant la connexió de dos carrers del barri.

Projecte

El projecte reconvertirà la coberta d'aquest dipòsit en un pulmó verd mitjançant l'ordenació de l'espai i la plantació de nova vegetació a tot l'àmbit, a més de protegir les espècies ja existents, com pins, oliveres i ailants als seus més de 10.000 metres quadrats.

Aquesta iniciativa es complementarà amb la instal·lació d'un nou sistema de reg, la implementació d'una xarxa d'enllumenat i la col·locació de mobiliari urbà.

Estat actual de la coberta del dipòsit AJ BCN

La planificació municipal inclou la creació d'un recorregut accessible pavimentat que connectarà els carrers de Bellesguard i de Jaume Càncer, per al qual es demoliran els paviments actuals.

Els treballs tindran una durada de vuit mesos i un cost de 1,1 milions d'euros.

Dipòsit del Rei Martí

El futur pulmó verd de Sant Gervasi-La Bonanova amagarà el dipòsit del Rei Martí, una infraestructura hidràulica de 600 metres quadrats que data del segle XIV, però que va ser descoberta el 2001 després de romandre durant anys en desús.

Interior del dipòsit del Rei Martí AJ BCN

Aquesta gran cisterna compta amb set naus longitudinals amb arcs de mig punt i suma una trentena de pilars.

Avui dia, aquesta construcció edificada amb una tècnica característica de l'Edat Mitjana, funciona com un espai patrimonial obert a visites guiades que explica a la ciutadania la història del subministrament d'aigua a Barcelona.

Espais de proximitat

Aquesta zona remodelada formarà part de la xarxa d'Espais de Proximitat i Interiors (PEPI) de Barcelona, un projecte que busca un increment de qualitat a l'espai públic, recuperant espais en desús per incrementar el verd urbà als barris.

Entre els projectes que abordarà el consistori, es troba la transformació d'un solar abandonat a Horta, que sumarà 500 metres quadrats naturalitzats a la ciutat.

L'Ajuntament també modificarà una explanada abandonada de Sant Martí, districte en què es conformarà una canòpia vegetal.

Notícies relacionades