Fernando Grande-Marlaska, ministro de Interior
Qui fa Barcelona?

El suspens de la setmana: Fernando Grande-Marlaska

Llegir en Català
Publicada

Notícies relacionades

Garantir la seguretat a Barcelona no és cosa d'un (ni de dos). Totes les administracions han d'estar implicades i coordinades per donar resposta als greus fets que està vivint la capital catalana els darrers mesos, on poques setmanes hi ha en què falti algun tret.

El ministre d'Interior, Fernando Grande-Marlaska, sembla aliè a aquesta realitat. Com va denunciar fa pocs dies el senador popular Juan Milián, la resposta de l'Estat davant el que ja s'ha convertit en una crisi de seguretat està sent la reducció de la presència i les competències de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil a Catalunya.

A aquesta "retirada de l'Estat" del territori català, com va referenciar Milián, s'hi afegeix l'absència de propostes per endureir les penes a les quals s'enfronten els delinqüents, una petició que fins i tot l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha fet aquest mateix mes de juny.

Mentre Grande-Marlaska continua mirant cap a una altra banda, el pistolerisme continua en auge en una ciutat que necessita respostes immediates.