Caos a Rodalies: una incidència entre Sants i L'Hospitalet dispara els retards a les línies R1 i R4 a Barcelona
Una avaria a la infraestructura provoca demores que ja arriben als 30 minuts de mitjana
Et pot interessar: La metamorfosi de Barcelona-Sants durarà fins a finals de 2028: Adif tancarà l'accés principal durant dos anys
Nova matinada de complicacions i frustració per als usuaris de Rodalies.
Una incidència a la infraestructura ferroviària en el tram comprès entre les estacions de Barcelona-Sants i L'Hospitalet de Llobregat està provocant fortes alteracions al servei, castigant especialment els viatgers de les línies R1 i R4.
Retards
Tot i que els primers avisos emesos pels canals oficials de Rodalies alertaven de demores mitjanes de 20 minuts, l'avaria ha anat col·lapsant progressivament la circulació.
Imatge d'arxiu d'un tren de Rodalies
En la seva darrera actualització, l'operadora ja ha elevat el temps mitjà de retard als 30 minuts.
Tanmateix, la situació a peu de via resulta encara més tensa. Nombrosos viatgers atrapats a les estacions estan denunciant que la informació dels panells és inexacta i que els temps d'espera reals no paren de pujar, generant importants aglomeracions a les andanes en plena hora punta matinal.
De moment, els tècnics encarregats del manteniment de la xarxa treballen per solucionar aquesta incidència en un dels principals colls d'ampolla de la xarxa ferroviària catalana.
Com que no hi ha una previsió exacta per al restabliment dels horaris habituals, es recomana als usuaris que disposin d'alternatives de transport --com metro o FGC a les zones connectades-- que les utilitzin per evitar les esperes.