Santa Coloma consolida la seva gestió en seguretat: acumula 24 mesos consecutius amb un descens en la delinqüència
La ciutat s'alça com la més segura del Barcelonès gràcies a la seva "evolució positiva" pel que fa a la resposta davant fets delictius
Més del municipi: Santa Coloma presenta el seu desplegament de serveis per a l'estiu: pla de seguretat, control de plagues i oci 'més econòmic'
Santa Coloma de Gramenet ostenta un títol que posa en valor la seguretat a la localitat. Segons l'Ajuntament municipal, la ciutat porta 24 mesos consecutius contemplant un descens en les xifres de delinqüència, la qual cosa reflecteix la bona gestió del govern de Mireia González.
El Ministeri de l'Interior ha publicat les darreres dades del balanç de criminalitat i es "confirma el vuitè trimestre consecutiu de descens de la delinqüència, una tendència sostinguda durant els darrers dos anys que situen Santa Coloma com la ciutat més segura del Barcelonès.
En comparació amb el mateix període del 2025, es registra una reducció de l'1,1% en el total dels fets delictius, cosa que consolida "una evolució positiva".
Estratègia municipal
En aquesta línia, l'executiu municipal ha confirmat que aquestes bones dades es reflecteixen gràcies a una estratègia municipal "basada en la proximitat, la presència policial i el patrullatge preventiu als carrers".
Policia Local a Santa Coloma Santa Coloma de Gramenet
"El treball coordinat i constant desenvolupat a tots els barris ha permès reforçar la percepció de seguretat i millorar la capacitat de resposta davant de diferents fenòmens delictius".
González ha destacat que "la seguretat és una prioritat municipal i un element clau per garantir la qualitat de vida, la convivència i la igualtat".
Pla d'Estiu 2026
Durant l'estiu, es durà a terme un pla especial per controlar la major afluència als carrers.
Així, es dóna prioritat a la policia de proximitat gràcies a la Unitat de Proximitat de la Policia Local o a la Unitat de Suport i Intervenció Ràpida (USIR). En concret, aquests cossos treballaran de manera coordinada amb Mossos d'Esquadra, Policia Nacional, Guàrdia Civil o Bombers, per exemple.
Amb aquest escenari, l'executiu municipal també té en compte el control d'actuacions com la venda ambulant il·legal, l'ús indisciplinat de patinets elèctrics i les pràctiques incíviques, ara sancionades amb multes més greus.