La Justícia suspèn el desallotjament d'una família de La Mina que va reokupar el seu domicili
La jutgessa considera provat que els inquilins no tenen on anar i denega la petició de l'administració de repetir el llançament
Relacionat: Sant Adrià inicia el desallotjament dels pisos okupats de La Mina amb un ampli desplegament policial
Notícies relacionades
El desnonament dels 58 habitatges públics als coneguts blocs de la Rambla de La Mina s'estanca. Una jutgessa ha suspès el desallotjament exprés sol·licitat pel Consorci de la Mina —integrat pels Ajuntaments de Sant Adrià de Besòs i Barcelona, la Diputació i la Generalitat— d'una família que va ser desnonada en els primers llançaments de la setmana passada i que va tornar a ocupar el seu domicili un dia després.
En una resolució judicial, publicada per El Periódico, la plaça número 5 de la secció d'instrucció del tribunal d'instància de Badalona ha desestimat la petició del Consorci en considerar provat que la mare de 21 anys d'un fill de quatre no té llar on reallotjar-se i reconeix la seva vulnerabilitat.
“L'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, de moment, no ofereix una alternativa habitacional”, ha conclòs la magistrada.
D'altra banda, ha qüestionat la urgència amb què es va demanar la tramitació del desallotjament, ja que "res s'aporta que sustenti tal requisit", motiu pel qual considera la mesura cautelar com a desproporcionada.
Un solar davant dels blocs Venus de La Mina Barcelona
Altres tres desallotjaments
El matí d'aquest dijous, 25 de juny, s'ha procedit al desnonament de tres habitatges més amb un ampli dispositiu dels Mossos d'Esquadra, que han desplegat sis furgonetes i agents antiavalots.
Del total de 10 pisos desnonats la setmana passada, dos van ser reokuplats.