El aparcamiento de la estación en Badalona
Gran Barcelona

Badalona tanca el seu popular pàrquing de l'estació de tren per "seguretat jurídica": l'Ajuntament el transformarà en una zona d'esport

El consistori clausura des d'aquest dimarts el recinte, situat en terrenys qualificats com a zona verda, per esquivar possibles conflictes legals i impulsarà a mig termini noves instal·lacions per als veïns

Et pot interessar: Badalona obre la convocatòria per incorporar 67 agents a la Guàrdia Urbana

Llegir en Català
Publicada

Notícies relacionades

Els conductors que habitualment utilitzaven l'esplanada situada davant de l'estació de tren de Badalona per deixar-hi el seu vehicle es trobaran amb el recinte clausurat a partir d'aquest dimarts, 23 de juny.

L'Ajuntament ha decretat el tancament permanent de l'espai per complir rigorosament amb la normativa urbanística i evitar possibles litigis.

La decisió, que afecta una de les zones d'estacionament més conegudes pels usuaris del transport públic i els veïns del centre, respon a una qüestió de legalitat.

Segons han detallat fonts municipals, els terrenys sobre els quals s'assenta aquest popular aparcament estan qualificats urbanísticament com a zona verda. Aquesta catalogació és completament incompatible amb la seva explotació com a àrea per a l'estacionament de vehicles.

El pàrquing de l'estació de Badalona

El pàrquing de l'estació de Badalona Maps

El mateix alcalde de la ciutat, Xavier García Albiol, ja havia anticipat els motius d'aquesta mesura durant una recent entrevista al mitjà local Badalona Comunicació, on va subratllar que la naturalesa del catàleg urbanístic del terreny era el factor determinant que motivava el seu tancament immediat.

Prevenció de conflictes legals

El consistori badaloní ha volgut emfatitzar que aquesta clausura s'executa amb l'objectiu d'actuar amb la màxima "seguretat jurídica".

Mantenir un aparcament operatiu en un sòl protegit i destinat a zona verda exposava l'administració local a possibles denúncies i sancions.

De fet, des de l'Ajuntament han recordat que situacions idèntiques han derivat en llargs i complexos procediments judicials en altres municipis, un escenari que Badalona ha volgut esquivar acatant la normativa vigent de manera preventiva.

El pàrquing de l'estació de Badalona

El pàrquing de l'estació de Badalona Maps

Un nou espai esportiu a l'horitzó

Tot i que el tancament pugui suposar un reajustament en les rutines de mobilitat d'alguns ciutadans, el govern local ja ha traçat una fulla de ruta per a la transformació del recinte. A mig termini, la previsió de l'Ajuntament és reconvertir tota aquesta superfície, ara lliure de cotxes, en una nova zona habilitada per a la pràctica esportiva.

Amb aquesta futura remodelació, la ciutat pretén ajustar-se a la legalitat retornant l'ús ciutadà a l'espai, i ampliar l'oferta d'equipaments per a l'oci, l'esport i la salut a l'aire lliure en un punt clau del municipi.