El conseller de Justícia i Qualitat Democràtica, Ramon Espadaler, con la alcaldesa de Santa Coloma, Mireia González
Gran Barcelona

Justícia proposa crear la primera unitat judicial de violència sobre la dona per assumir els casos de Santa Coloma i Badalona

La iniciativa planteja una atenció especialitzada i propera amb jutges i fiscals experts en l'àmbit

Relacionat: Sabadell posa en marxa la reforma "més important" de la seva seu judicial: licitada per quatre milions d'euros

Llegir en Català
Publicada
Actualitzada

Notícies relacionades

Protegir el dret de les dones. El conseller de Justícia i Qualitat Democràtica, Ramon Espadaler, ha visitat aquest dilluns, 22 de juny, el Tribunal d'Instància de Santa Coloma, on ha traslladat la proposta de crear una nova unitat judicial que assumeixi, exclusivament, els casos de violència masclista.

Així mateix, la iniciativa planteja que una de les noves unitats judicials especialitzades en violència sobre la dona (VIDO) s'ubiqui a Badalona, però que, alhora, també assumeixi els casos procedents de la localitat colomenca.

En aquesta línia, Espadaler ha subratllat en la seva visita que "la millor manera de protegir les víctimes de violència masclista és garantir que estiguin ateses per professionals especialitzats, amb formació i experiència específica".

conseller de Justícia i Qualitat Democràtica, Ramon Espadaler, amb part de l'Ajuntament de Santa Coloma

conseller de Justícia i Qualitat Democràtica, Ramon Espadaler, amb part de l'Ajuntament de Santa Coloma Departament de Justícia

Col·lapse de competències

Actualment, els casos de violència sobre la dona de Santa Coloma els assumeixen els jutges "que compatibilitzen aquesta matèria amb altres procediments civils i penals", ha informat el Departament.

D'aquesta manera, des del Govern es promou aquest traspàs cap a una unitat creada a Badalona, que s'emmarcaria dins la distribució de les 91 unitats judicials previstes a tot Catalunya.

Per tant, si es duu a terme aquesta unitat, estaria en mans de magistrats, fiscals i professionals especialitzats en exclusiva en aquest àmbit, amb "més experiència i coneixement en aquest tipus de procediments".

"És un model que funciona i creiem que Santa Coloma i Badalona reuneixen les condicions idònies per poder-lo replicar aquí", ha sentenciat Espadaler.

Nova sala de víctimes del Tribunal d'Instància de Santa Coloma

Nova sala de víctimes del Tribunal d'Instància de Santa Coloma Departament de Justícia

Nova sala de víctimes

En la seva visita per les instal·lacions de Santa Coloma, Espadaler també ha visitat la nova sala de víctimes habilitada a la seva seu judicial, "un espai concebut per oferir una atenció més adient, segura i respectuosa amb les persones afectades per procediments sensibles".

La sala també jugarà un paper rellevant en l'àmbit de la violència sobre la dona ja que, tot i que la proposta del Departament preveu el centre a Badalona, les víctimes podran ser ateses des de Santa Coloma sense necessitat de desplaçar-se, a través de videoconferències, per exemple.

"L'objectiu és combinar especialització i proximitat. Volem que les víctimes siguin ateses per professionals especialitzats, però també que puguin fer-ho en un entorn proper, adient i respectuós", ha reblat el conseller.

Visita a la nova sala de víctimes del Tribunal d'Instància de Santa Coloma

Visita a la nova sala de víctimes del Tribunal d'Instància de Santa Coloma Departament de Justícia

Reunió amb l'alcaldessa

Espadaler ha aprofitat l'estada a Santa Coloma per reunir-se amb l'alcaldessa del municipi, Mireia González, i els regidors del consistori.

La visita ha començat a les parròquies de Sant Jaume i Sant Joaquim i ha acabat a la Fundació Esportiva Grama.