Uso de la T-Mobilitat, que se prevé que se utilice prácticamente en su totalidad en el AMB antes de verano / ATM
Gran Barcelona

La T-Mobilitat estarà operativa a Barcelona abans de l'estiu

Segons el director general de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) la majoria de títols estaran operatius a l'AMB

Llegir en Català
Publicada
Actualitzada

Notícies relacionades

El director general de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres, preveu que gairebé tots els títols integrats es puguin utilitzar amb T-Mobilitat en l'àmbit de l'Àrea Metropolitana de Barcelona abans de l'estiu.

Torres assegura que sempre s'ha valorat trencar el contracte de la T-Mobilitat, però que no hi havia motiu objectiu per fer-ho. L'ATM va aprovar fins a un límit màxim de 14 milions d'euros, IVA exclòs, a l'empresa adjudicatària del projecte de la T-Mobilitat –SOC Mobilitat– per assegurar la continuïtat del projecte, que acumula set anys de retard.

Un usuari utilitza una targeta de la T-Mobilitat / ATM

Un usuari utilitza una targeta de la T-Mobilitat / ATM

FASES DEL PROJECTE

En una entrevista amb el diari Ara, Torres ha explicat que estan "en procés de fixació d'una data per a la implementació de les fases del projecte". "La concessionària va rebre els 14 milions amb la condició de fer un pla econòmic i financer que incorporarà un calendari d'ingressos", ha afegit.

"Aquest estarà lligat al calendari d'implantació dels diferents títols de transport. El pla s'havia de lliurar el 31 de gener, ara l'hem fixat per al 31 de març", ha sostingut.

AVANÇ SUFICIENT

Per a Torres, no hi havia ni arguments tècnics ni d'incompliment contractual que justifiquessin rescindir el contracte. "Malgrat els obstacles ara les coses avancen a un ritme prou satisfactori", ha celebrat.

Ha explicat que no es poden permetre més demores i que, ara que les coses "van a un ritme adequat", prefereixen anar resolent els problemes que puguin anar apareixent, tot i que reconeix que va amb retard respecte al calendari.

2023

Ha recordat que l'objectiu és que el 2023 s'hagi completat la implantació al 100% de la T-Mobilitat sense una data precisa perquè en el procés van apareixent dificultats de tipus tecnològic.

Per justificar el retard, Torres ha assegurat que la T-Mobilitat no és una targeta sense contacte, sinó un nou nivell d'integració del sistema de transport públic de l'ATM. "La majoria de targetes sense contacte que existeixen al món són d'un sol operador. No existeix avui dia, i si n'hi ha la desconec, una operació amb la complexitat de la T-Mobilitat", ha afegit Torres.

Un usuari utilitza una T-Mobilitat / ATM

Un usuari utilitza una T-Mobilitat / ATM

El director general de l'ATM també ha assenyalat que el projecte es va dissenyar amb "excés d'optimisme" pel que fa a les tecnologies que es desenvoluparien, els terminis necessaris i la facilitat amb què podrien convergir els diferents sistemes.