El Govern de Collboni cedeix per primera vegada tres solars per a la construcció d'habitatges cooperatius
L'acord, signat amb l'IMHAB, permetrà aixecar 72 habitatges en cessió d'ús a Poble-sec, Trinitat Nova i el Poblenou
Relacionat: Entitats afins als comuns mantenen subvencions municipals a Barcelona
Notícies relacionades
El Govern municipal de Jaume Collboni ha cedit per primera vegada des que va començar el mandat els drets de superfície de tres solars municipals a cooperatives d'habitatge, un col·lectiu que va créixer a la ciutat amb l'anterior alcaldessa, Ada Colau.
Segons ha informat la Xarxa d'Economia Solidària de Catalunya (XES), l'acord es va formalitzar el passat 22 de juny a la seu de l'Institut Municipal d'Habitatge i Rehabilitació (IMHAB) i impulsarà 72 habitatges en cessió d'ús durant 99 anys a Poble-sec, Trinitat Nova i el Poblenou.
Tres projectes
La primera promoció d'habitatge cooperatiu aixecarà vuit pisos al passeig de l'Exposició del Poble-sec, de la mà del projecte La Corrala, de Sostre Cívic.
El projecte Vida Inclusiva del Grup Cooperatiu TEB i la cooperativa Previure construiran 35 habitatges al carrer Aiguablava, 74, per a persones amb i sense discapacitat intel·lectual.
I la cooperativa La 111, acompanyada per la Fundació La Dinamo, promocionarà 29 habitatges ecofeministes al carrer Tànger del Poblenou.
Render del projecte inicial de la cooperativa TEB al carrer Aiguablava
Tres anys de retard
La XES ha celebrat la cessió, alhora que ha avisat que aquestes adjudicacions arriben amb tres anys de retard.
Així mateix, ha denunciat que l'Ajuntament opta per mobilitzar sòl públic a través de concursos oberts, la qual cosa, segons l'entitat, beneficia les promotores privades amb ànim de lucre perquè no es puntua de més l'experiència en habitatge social ni la reinversió dels excedents.
"En sis mesos, aquests concursos han mobilitzat més de 1.000 habitatges, mentre que el conveni ESAL --signat amb entitats socials-- n'ha adjudicat només 710 en més de sis anys", ha afirmat.
L'Ajuntament de Barcelona, per la seva banda, recorda que el nou conveni preveu un augment de les ajudes en la construcció fins al 20% a les entitats i fundacions que hi participen, entre elles la XES.