La Generalitat ha donat per finalitzada la primera onada de calor de l'estiu a Catalunya, un episodi que també ha colpejat amb força Barcelona i la seva àrea metropolitana.
En els darrers dies, les nits tropicals han dificultat el descans de milers de veïns i les temperatures han romàs per sobre del que és habitual.
208 persones ateses per calor
Durant els dies de calor extrema, iniciats el passat 19 de juny, el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) ha atès un total de 208 persones per problemes de salut relacionats amb les altes temperatures, segons ha informat el Govern.
Més de la meitat dels afectats, concretament el 53%, van requerir l'activació d'una ambulància i el seu posterior trasllat a un centre sanitari. La resta de les consultes van ser gestionades a través del telèfon 061 Salut Respon.
Imatge d'arxiu d'un avís de calor aquest estiu a Barcelona
Més de 40 graus a l'interior
Tot i que els registres més elevats s'han produït a l'interior de Catalunya, amb màximes superiors als 40 graus en municipis de Lleida com La Femosa (40,9 ºC) i Alcarràs (40,7 ºC), Barcelona tampoc s'ha escapat de la calor.
De fet, la passada matinada l'observatori del Raval va registrar una temperatura mínima de 24,3 graus, una xifra que confirma una nova nit tropical a la capital catalana.
La persistència d'aquestes temperatures nocturnes ha estat un dels principals problemes a la ciutat, on l'elevada densitat urbana i l'efecte illa de calor dificulten que els termòmetres baixin durant la nit.
Vigilància per risc d'incendi forestal
Tot i que la Generalitat ja ha desactivat l'alerta per onada de calor, els serveis d'emergència mantenen la vigilància davant l'elevat risc d'incendi forestal.
Els Bombers continuen reforçant la seva operativa en diverses zones del territori, inclosa la regió metropolitana sud de Barcelona, a més d'àrees de Lleida, Tarragona, la Catalunya Central i les Terres de l'Ebre.
