Publicada

Esdeveniment únic a Barcelona. El Park Güell ha acollit aquest dilluns, 22 de juny, un concert de l'Escolania de Montserrat a la plaça de la Natura, en una iniciativa oberta a la ciutadania que ha reunit 1.500 assistents.

L'espectacle s'ha desenvolupat amb l'objectiu "d'apropar la cultura, la música i el patrimoni arquitectònic als veïns i veïnes i al conjunt de la societat", ha afirmat l'Ajuntament de Barcelona en un comunicat.

Així mateix, aquest concert ha comptat amb la comitiva de reflectir "la essència i identitat del cor de l'Escolania, un dels més antics i prestigiosos d'Europa, que amb aquest concert culmina la temporada".

L'Escolania de Montserrat actuant al Park Güell BSM

Dues parts

En aquest sentit, la proposta musical s'ha estructurat en dues parts: la primera, dedicada a la música de Montserrat amb un repertori sacre que forma part de la tradició viva del santuari.

La segona part ha constat de sardanes, que ha posat "en relleu una altra dimensió fonamental de l'Escolania: la vocació d'ambaixadora cultural".

"Més enllà de l'àmbit estrictament religiós, la institució és un símbol del país i projecta la riquesa musical i identitària de Catalunya a través d'una de les expressions més representatives", ha afegit el consistori.