Rodalies ha tornat a patir les conseqüències del vandalisme en una de les seves línies més transitades.
A primera hora del matí d'aquest dimarts, 23 de juny, s'ha registrat un robatori de coure a la línia R3 de Rodalies.
L'incidència, detectada a les 7:48 hores, s'ha produït al tram que connecta els municipis barcelonins de La Garriga i Figaró, provocant una alteració immediata en la circulació dels combois i deixant l'estació de La Garriga temporalment inoperativa per a la parada de trens.
Un contratemps en el dia clau de la reobertura
El robatori de cablejat resulta especialment frustrant per als usuaris habituals de la línia, ja que l'incident ha coincidit exactament amb la data marcada per al retorn a la normalitat. Precisament durant la jornada d'avui estava programada la recuperació total del servei de trens en el trajecte comprès entre La Garriga i Ribes de Freser (Girona).
Imatge d'arxiu d'un tren de Rodalies / RODALIES
La circulació en aquest corredor nord havia estat condicionada per importants treballs de millora en la infraestructura iniciats l'11 de juny passat. Aquestes obres d'adequació havien obligat a interrompre el trànsit ferroviari en trams específics, afectant especialment la connexió entre les estacions de Vic i Torelló.
Desplegament d'autobusos
Arran dels danys causats per la substracció del coure, els trens que circulen per la R3 es veuen impedits d'arribar fins a La Garriga, veient-se obligats a finalitzar el seu recorregut ferroviari a l'estació de Figaró.
Per tal de pal·liar els efectes d'aquest tall i assegurar que els viatgers puguin arribar als seus destins, Rodalies ha posat en marxa el seu pla de contingència. L'operadora ha habilitat el servei alternatiu de transport per carretera habitual per a aquestes situacions d'emergència, desplegant una flota d'autobusos que cobreix el trajecte des de l'intercanviador de Fabra i Puig, a Barcelona, fins a les estacions de Puigcerdà i La Tor de Querol, a la província de Girona.
