Fotografía de archivo de un agente de la Policía Nacional / EUROPA PRESS
Successos

Detenen un lladre a l'Estació del Nord amb 139 mòbils robats al Primavera Sound quan fugia en bus cap a Romania des de Barcelona

La Policia Nacional ha arrestat un individu a l'estació d'autobusos que intentava abandonar el país amb un botí valorat en 150.000 euros, frustrant la seva fugida gràcies a un control policial preventiu

Llegir en Català
Publicada

La Policia Nacional ha detingut un home a l'estació d'autobusos Barcelona-Nord, des d'on pretenia viatjar fins a Romania, després de robar 139 mòbils, una bona part al Festival Primavera Sound.

La intervenció policial es va desenvolupar aquest mes de juny. Els agents del cos nacional es trobaven realitzant tasques de vigilància en el marc d'un desplegament especial, organitzat dins del gran dispositiu de seguretat establert a la ciutat amb motiu de la visita del papa Lleó XIV.

Durant aquestes patrulles preventives per les andanes i passadissos de l'estació, els efectius van detectar un passatger que es disposava a agafar un autobús de llarg recorregut amb destinació a Romania. En adonar-se de la presència de les autoritats uniformades, l'individu va començar a mostrar una actitud evasiva i notablement nerviosa, cosa que va aixecar de seguida les sospites dels agents.

Un agent de Policia Nacional

Un agent de Policia Nacional CNP

Registre

Davant d'aquest comportament inusual, la patrulla va procedir a la identificació del viatger i va dur a terme un registre minuciós de tot el seu equipatge. El resultat de la inspecció va treure a la llum un amagatall tecnològic compost per 139 telèfons mòbils ocults entre les seves pertinences.

Segons les estimacions aportades pel cos policial, el valor econòmic del material intervingut ascendiria a uns 150.000 euros.

Les investigacions posteriors van permetre confirmar que la gran majoria d'aquests dispositius havien estat sostrets al descuit durant la recent celebració del festival Primavera Sound.

Aquest esdeveniment musical multitudinari va reunir milers d'assistents al recinte del Fòrum de Barcelona entre els passats 4 i 7 de juny, escenari que el detingut, o la xarxa amb la qual col·laborava, va aprofitar per fer-se amb els terminals.

Després de la troballa dels telèfons i la comprovació de la seva procedència il·lícita, el sospitós va ser arrestat in situ abans que pogués iniciar el seu viatge per carretera. Actualment, se l'acusa com a presumpte autor dels delictes de furt agreujat i receptació, tallant d'arrel el seu intent de donar sortida a aquesta gran quantitat de dispositius robats al mercat negre internacional.