Un tren de Rodalies en la estación de Sant Joan Despí
Mobilitat

Caos a Rodalies en ple Sant Joan: diverses incidències en diferents línies compliquen la mobilitat a tot Catalunya

Les afectacions a la R2, R3, R4 i R11 compliquen els desplaçaments de centenars de passatgers durant el festiu

Llegir en Català
Publicada
Actualitzada

La jornada festiva de Sant Joan ha tornat a estar marcada pels problemes a la xarxa ferroviària catalana. Diverses incidències registrades durant el matí d'aquest dimecres, 24 de juny, han provocat afectacions en diverses línies de Rodalies, generant retards, interrupcions i dificultats per a milers de viatgers que tornen de la revetlla o aprofiten el festiu per desplaçar-se per Catalunya.

Les afectacions han impactat especialment les línies R2, R3, R4 i R11, que han patit alteracions en el servei per diferents incidències registrades al llarg del matí. La situació ha obligat a activar mesures alternatives de transport i ha provocat demores acumulades en diversos trajectes.

En el cas de la R4, Adif ha explicat que els retards que s'estan produint es deuen al robatori de material ferroviari entre les estacions de Fabra i Puig de Barcelona i Montcada-Bifurcació.

Imatge d'arxiu d'un tren de Rodalies

Imatge d'arxiu d'un tren de Rodalies rodalies

Incendi a la R3

Una de les principals afectacions s'ha produït a la R3. Cap a les 13:00 hores, un incendi de vegetació proper a les vies a l'estació de Granollers-Canovelles va obligar a interrompre la circulació de trens en el tram operatiu de la línia.

La incidència ha tingut un impacte especial perquè la R3 ja circula amb limitacions des de fa mesos. Actualment, la línia només presta servei ferroviari entre La Garriga i Ribes de Freser per les obres de desdoblament entre L'Hospitalet de Llobregat i La Garriga, així com per les actuacions d'emergència derivades de l'accident ferroviari registrat a Gelida.

Davant d'aquesta nova interrupció, Renfe ha derivat els usuaris als autobusos que habitualment cobreixen el servei alternatiu per carretera.

Imatge del cotxe a les vies del tren que ha interromput la circulació de la R4 de Rodalies aquest dimecres, 24 de juny

Imatge del cotxe a les vies del tren que ha interromput la circulació de la R4 de Rodalies aquest dimecres, 24 de juny RODALIES

Problemes elèctrics a la R2 i la R11

Pràcticament a la mateixa hora, una incidència en el subministrament elèctric entre les estacions de Sant Andreu i Montcada i Reixac va obligar a tallar la circulació ferroviària entre Barcelona Sants i Montcada.

L'avaria va afectar directament les línies R2, R2 Nord i R11, deixant sense servei el tram i provocant importants alteracions en la mobilitat ferroviària de l'àrea metropolitana de Barcelona.

A més, la incidència amenaça de generar retards als trens regionals del corredor sud, els horaris dels quals estan coordinats amb els serveis de la R2 Sud, una de les línies amb més volum de viatgers de la xarxa.

Una jornada complicada

A més, la R4 també s'ha vist afectada. La circulació ha arribat a quedar interrompuda entre Cerdanyola del Vallès i Terrassa Estació del Nord després que un vehicle acabés a les immediacions de les vies. Tot i que el servei s'ha pogut restablir posteriorment, els trens han continuat acumulant retards mentre es recuperaven les freqüències habituals.

A mig matí, els equips tècnics seguien treballant per normalitzar completament la circulació i minimitzar l'impacte sobre els passatgers afectats.