Rescaten un jove després de ser oblidat pels seus amics dins d'un cotxe després d'una festa per la revetlla de Sant Joan a L'Hospitalet
El noi, atrapat i patint un cop de calor, va deixar anar el fre de mà per moure el vehicle al mig del carrer i demanar auxili
La ressaca de la revetlla de Sant Joan ha deixat un episodi tan surrealista com perillós a L'Hospitalet de Llobregat.
El passat dimecres 24 de juny, cap a la una del migdia, els serveis d'emergències van haver de rescatar un jove que s'havia quedat tancat a la part del darrere d'un vehicle després d'una nit de festa intensa.
El grup d'amics amb qui va sortir el va deixar dormint al cotxe, sense saber-se si va ser un simple oblit o un abandonament conscient.
Ambulància del SEM en una imatge d'arxiu
Una enginyosa maniobra de supervivència
El veritable perill va començar hores després. El jove es va despertar atrapat, sense possibilitat d'obrir les portes des de dins ni manera de comunicar-se amb l'exterior per demanar ajuda.
Tot això agreujat per la onada de calor que ofega aquests dies Catalunya, cosa que va convertir l'interior del vehicle en un autèntic forn.
En notar que el seu estat de salut empitjorava ràpidament per les altes temperatures, el noi va idear un pla d'emergència: va deixar anar el fre de mà del cotxe. El seu objectiu era que el vehicle rodés fins a quedar creuat al mig del carrer Rosalía de Castro.
Guàrdia Urbana de L'Hospitalet / EUROPA PRESS
D'aquesta manera, en entorpir el trànsit, esperava cridar l'atenció dels vianants o conductors que passessin per la zona.
Rescat d'emergència i trasllat a l'hospital
L'estratègia va donar els seus fruits. Un ciutadà va alertar el telèfon d'emergències 112 sobre un cotxe que estava bloquejant la circulació a la via.
L'avís va mobilitzar immediatament patrulles de la Guàrdia Urbana, dotacions dels Bombers de la Generalitat i ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
En arribar al lloc i adonar-se de l'estat en què es trobava el noi, els bombers es van veure obligats a rebentar una de les finestretes per poder-lo treure ràpidament. Després de rebre una primera assistència mèdica in situ, el jove va ser traslladat en ambulància a l'Hospital de Bellvitge afectat per un cop de calor.