Publicada

La Federació d'Associacions Veïnals de Sabadell (FAVS) ha presentat una denúncia al jutjat de guàrdia contra el porter del Centre d'Esports Sabadell, Diego Fuoli, després dels polèmics càntics contra Pedro Sánchez durant la celebració de l'ascens a Segona Divisió.

L'entitat acusa el jugador d'un presumpte delicte d'odi després d'incitar als insults al president del Govern que va protagonitzar durant l'acte institucional celebrat a la plaça de Sant Roc des del balcó de l'Ajuntament de la ciutat.

Durant la celebració de l'ascens, Fuoli va agafar el micròfon i va incitar els aficionats allà congregats a completar una expressió ofensiva i proferir insults contra el president del Govern, Pedro Sánchez. La FAVS, tot i celebrar l'èxit esportiu del club per ser una fita molt esperada a la ciutat, lamenta "profundament" que un espai institucional, representatiu de tota la ciutadania, s'utilitzés per "promoure insults, crispació i degradació del respecte democràtic".

Fuoli va pronunciar una frase que va provocar la reacció d'una part del públic: "Diré una expressió i vosaltres responeu el que us surti: Pedro Sánchez...". Diversos assistents van respondre amb insults dirigits al cap de l'Executiu, generant una controvèrsia que ràpidament es va traslladar a les xarxes socials.

La celebració a la plaça Sant Roc de Sabadell CE SABADELL

Declarar-lo persona non grata

Davant aquests fets, la federació veïnal ha decidit actuar en diferents àmbits, negant-se a acceptar que l'episodi quedi com una simple anècdota fruit de l'eufòria esportiva, tal com va assegurar el porter.

A més de la mencionada via judicial, l'entitat ha registrat una instància oficial a l'Ajuntament de Sabadell sol·licitant al consistori que valori la declaració del futbolista com a persona non grata al municipi.

De la mateixa manera, l'organització veïnal s'ha dirigit directament a la directiva del club arlequinat per exigir l'obertura d'un expedient disciplinari "contundent" contra el jugador. Per la seva banda, el Centre d'Esports Sabadell ja s'havia pronunciat prèviament sobre l'incident, marcant distàncies amb el seu porter en qualificar els fets d'impropis per a un acte institucional i recalcant que l'actitud de Fuoli no reflecteix en absolut l'esperit ni els valors de la institució.

Aficionats celebren l'ascens del Sabadell CE SABADELL

La mateixa alcaldessa del municipi vallesà, la socialista Marta Farrés, també ha retret el comportament del porter del club. L'edil va qualificar de “absolutament desafortunat” i “profundament ofensiu” el comentari de Fouli, tot i que va reclamar passar pàgina davant el que ha passat. "El que toca ara és no donar més protagonisme a qui crec que no l'ha de tenir i donar-lo a qui crec que l'ha de tenir, que són el club i la ciutat", va assegurar.

Disculpes del porter

Fouli va publicar un comunicat a les seves xarxes socials l'endemà dels fets en què lamentava el que havia passat i reconeixia que les seves paraules van ser una "bajanada" pronunciada enmig de l'eufòria pel retorn del conjunt arlequinat al futbol professional, cinc anys després del seu descens.

Davant la repercussió del que va passar, el porter va assegurar que es tractava d'una broma feta en un context de celebració i va demanar disculpes tant al club com als seus companys per entelar un moment històric per a la institució.

Segons va explicar, la intervenció va ser fruit de l'emoció acumulada durant els darrers dies i mai va pretendre generar una polèmica d'aquestes dimensions.

Notícies relacionades