Publicada

Cinquanta anys després que milers de persones recorreguessin la Rambla en una protesta pionera sota el lema Per una sexualitat lliure, uns 2.000 manifestants, segons la Guàrdia Urbana, han tornat a desfilar aquest dissabte pel centre de la ciutat per reivindicar els drets del col·lectiu LGTBI+.

La marxa a favor de la "llibertat sexual i de gènere" ha sortit de la plaça Universitat cap a les 18:00 hores i ha arribat a la plaça Sant Jaume unes dues hores després.

Davant de l'Ajuntament i la Generalitat, els manifestants han llegit un manifest en què han fet una crida a "continuar lluitant amb més força, amb més eines i més determinació", tot i que alguns membres del col·lectiu gaudeixen ara de "millors condicions de vida" que fa cinquanta anys.

Matrimoni igualitari

Els convocats han defensat anar "més enllà" de reivindicacions com el matrimoni igualitari i qüestionar el model de "parella monògama, estable i productiva".

"L'any passat, que feia 20 anys de l'aprovació del matrimoni igualitari, molta gent ens ho va vendre com un final de viatge, com el gran assoliment de la fita del nostre moviment", ha afirmat Àngel Camacho, membre de Crida per l'Alliberament Sexual i de Gènere.

La regidora i vicesecretària de Feminismes i LGBTI+ d'ERC, Eva Baró, ha assenyalat que la protesta d'aquest dissabte defensa "el dret de totes les persones a ser el que són, a ser com són i poder-ho fer amb absoluta llibertat i sense por".

Notícies relacionades